2008-10-17

...som sammet känns
































6 comments:

Anonymous said...

Ja jäklar... den var käck.
Nu börjar vi få ihop en fin liten Merry-samling... Skoj :-)

Anonymous said...

Trevligt med de där matbilderna också. Tidstypiskt med servicerna...

Anonymous said...

Du, de där TV-kannorna är guld värda på marknaden numera.

Martin Klasch said...

Porslinet och besticken etc är en stor anledning till att jag plockade på mig den aktuella litteraturen. Jag är ju som sagt förtjust i 50-talet varifrån mycket kommer.

Jag hörde förresten på P1 idag att om man äger en kobratelefon, gillar danska möbler och är i 40årsåldern så är man en framångsrik homosexuell man!! (utångspunkten var för att vara exakt - hur ser ägaren till en kobratelefon ut idag) Även om framgångsrik kan vara relativt så har jag svårt att placera mig i den kategorin liksom i den andra... Generaliseringen stämmer säkert i många fall men det är väl som att säga att alla manliga frisörer är homosexuella. Oberoende om man är homofob eller inte så är det ju rätt trist att bli tagen för nåt man inte är.

Nå, det där var ett sidospår.:)

TV-kannor får man ge ett par hundringar för ja.

Raggmunk said...

Härliga gamla bilder.
Jag länkar :)

Martin Klasch said...

Raggmunken: Kul att du gillar't!